torstai 2. helmikuuta 2012

Nvidia Kepleriin PhysX kiihdytys

The market has treated hardware PhysX like an unexplained sore that shows up a week after a night you can’t remember through a tequila induced haze. Numbers vary about the absolute magnitude of PhysX’s overwhelming success, but counts of 2011 game releases supporting hardware acceleration range from a low of two to a high of six. The snowball has pretty much stopped rolling, or to be more accurate, it never started, all the developers SemiAccurate spoke with indicate that their use of PhysX hardware acceleration was a cash flow positive experience, but we didn’t talk to all six listed.
http://semiaccurate.com/2012/02/01/physics-hardware-makes-keplergk104-fast/

Nvidia aikanaan osti PhysX eli PhysX kiihdytyksen rakentaminen näytönohjaimeen on ainakin loogista. Keplerissä voi olla kokonaan PhysX:lle rakennettu osa tai sitten kyse on vain siitä, että sen rakennetta on optimoitu ajamaan PhysX:ää nopeammin.
http://semiaccurate.com/2012/01/19/nvidia-kepler-vs-amd-gcn-has-a-clear-winner/

http://www.hardware.fi/uutiset/artikkeli.cfm/2012/02/01/nvidia_luottaa_keplerissa_fysiikkasuorituskykyyn

Nykyään transistorit ovat suhteellisen halpoja eli oma blokki PhysX:lle ei liene nykyteknologialla mahdottomuus.    Nvidialla on myös ARM osaamista eli Kepler voisi sisältää täyden Arm prosessorin koordinoimaan kiihdytystä (tuskin kuitenkaan sisältää).
http://tietsikka.blogspot.com/2012/02/amd-radeon-7950.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti