maanantai 11. kesäkuuta 2012

Android koodin optimointi ei ongelmatonta

Androidissa olisi varaa optimoinnille. Esimerkin tästä tarjoaa avoimen lähdekoodin Linaro-projekti, jonka optimointien ansiosta Android 4.0 -laitteisto on saatu suorittamaan useita tehtäviä 30-100 prosenttia nopeammin kuin stock-versiolla.
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2012/06/11/androidissa_olisi_varaa_reippaaseen_optimointiin

Koodin optimointi ei ole yleensä hyvä asia, koska optimoitua koodia on vaikeampi ylläpitää, se ei yleensä ole yhtä yleistä, riippuvuus laitealustasta kasvaa. Androidia ajetaan erilaisissa laitteissa ja optimoitu koodi toimisi tehokkaasti vain joissain. Optimointi koodin suorituskyvyn kasvattamiseksi olisi siis monasti haitallista yleisempien ja myös tärkeämpien tavoitteiden saavuttamiseksi. Androidin tulee toimia monella erilaisella prosessorialustalla ja optimoinnit käytännössä tarkoittaisivat, että se ei enää toimisi hyvin kaikilla vaan vain joillakin. Laaja alusta tuki on tärkeämpää kuin tehokkuus jollakin yksittäisellä alustalla.
http://tech2.in.com/news/android/linaro-could-double-the-performance-of-android-ice-cream-sandwich/315202

http://odroid.foros-phpbb.com/t1041-android-could-improve-its-performance-up-to-100-with-linaro

http://www.teknoids.net/content/linaro-doubles-performance-android-ics

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti