Sony PS4 speksit ovat varsin hyvät. Prosessorina on AMD:n x86 8-ytimellä. X86-prosessori tekee pelien tekemisestä halvempaa ja yksinkertaisempaa. Sama koodi käy pienin muutoksin PC, seuraavan sukupolven xboxiin ja PS4:seen.
PS4 on 8GB nopeaa muistia. PS3 suurin ongelma on pieni muistin määrä. Pieni muistin määrä tekee ohjelmoinnista vaikeaa, koska koodi pitää sovittaa pieneen tilaan. Isompi muisti mahdollistaa ohjelmointikirjastojen laajan käytön, koska isotkin ohjelmistot voidaan ladata muistiin. Lisäksi iso muisti tekee mahdolliseksi käyttää isoja texturemappejä eikä niitä enää tarvitse välttämättä generoida ohjelmallisesti.
Intel on useasti sanonut etteivät he halua myydä omia prosessoreitaan alle tukkuhinnan eli Inteliltä ei halvalla piirejä konsoleihin yksinkertaisesti saa. IBM olisi varmaan mielellään myynyt Sonylle jonkun Cellin uudistetun version mutta, koska Cell on niin vaikea ohjelmoida eivätkä ohjelmistokehittäjät tykkää siitä niin Celli ei oikein sopinut. PC:n kaltaisuus tekee koneesta halvan ohjelmoida ja komponentteja saa halvalla. Powerin lisäongelmana on se, että power ohjelmointia harva osaa. Suurin osa opiskelee ohjelmointia x86:lla tai nykyään Armilla. Power ohjelmointia ei taideta monessakaan paikassa opettaa. X86 on CISC prosessorina helpohko ohjelmoida assemblerilla.
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/17525/Tarkempi-katsaus-PS4n-kameraan-ja-ohjaimeen/
PS4:sen muutkin ominaisuudet edustavat suurinpiirtein parasta mitä on saatavilla suhteellisen halvalla ja massatoimituksena. Hienompia komponentteja saa mutta ne ovat sekä kalliita että kärsivät toimitusrajoituksista. Pelikonetta pitää kyetä valmistamaan paljon ja halvalla.
Meillä ei ole varaa vihreyteen
6 tuntia sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti